30 Eylül 2015 Çarşamba

Sergi: Evvel Zaman Makinesi


 

 Sonbahar ve kış,  şehir içi aktiviteleri için en doğru zaman. Sergileri gezmek, seminer ve sempozyumlara katılmak, sinemaya gitmek ve daha neler neler... Lacivertin bu ayki etkinlik sayfasında okuyup gitmeye karar verdiğim Nişantaşı Bozlu Art’da ki  Server Demirtaş’ın ‘’Evvel Zaman Makinesi’’ sergisini dün gezdim.

 Sergideki bütün eserler, serginin adından da anlaşılacağı gibi mekanik. İlk eser mekanik bir polyester çiçek. Adı ‘’makinenin mor çiçeği’’.  Hareketinin sonunda çok hafif bir koku yayıyor etrafa.
 Hemen yanında ise, benim sergide en beğendiğim eserlerden biri olan ‘’Can Sıkıntısı’’ var. Hani insanın canı sıkıldığında dünyayı iki elinin arasına almak ister ya. Bana biraz onu çağrıştırdı.
  Bir başka eser ise Düşünen kadın makinası. Bu esere baktıkça hayalimde Dizlerimi karnıma çekip denizin kıyıya vurduğu bir noktada oturup düşünmek canlanıyor. bir de akşamüstü olsa...     
           
‘’Dedikodu’’ sanatçı burada ince bir atıfta bulunmuş olmalı ki makineler birbirinin kulağına fısıldadığında hepimizin çok sevdiği müzik kutusu ezgisi vardır hani, işte o çalmaya başlıyor. Kısacası dedikodu nefsimize nasıl da tatlı geliyor değil mi? 
 Serginin en büyük parçası ‘’Gözler 2’’ adlı eser. Benim gözlerle ilgili çözemediğim bir problemim var. Göz yapısı bana hep çok huylandırıcı gelmiştir açıkçası bu yüzden o esere pek bakamadım ama sizin için fotoğrafladım.
 Dilerseniz sergi 17 Ekime kadar devam ediyor gidip ücretsiz olarak gezebilirsiniz. 10 Ekim de ise sanatçı kendisi sergisini anlatacakmış. Dilerseniz ona da katılabilirsiniz. Şimdilik bu kadar, bir başka etkinlikte görüşmek üzere.
Uyarı: Blogumdaki fotoğraf ve yazıları izinsiz ve kaynak göstermeden kullanmak Kesinlikle YASAKTIR!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder