20 Eylül 2015 Pazar

Söz Uçarmış

Söz uçar yazı kalır demişler. Çok da doğru demişler. Bunu unutmam deyip not almadığım her şeyi mutlaka unutuyorum. Unutmamak için not almaya başladım. Ancak her seferinde farklı yerlere ne biliyim okuldaysam defterin köşesine,  telefonuma ya da orada o an yanımda bulunan bir kitaba deftere yazıyordum. Çok kopuk oluyordu böylede. Tamam unutmuyordum ama bu seferde kaybediyordum..

 Sonra aklıma bir fikir geldi renkli post-it’lere yazıp bir deftere yapıştırmak. Hem çok zevkli, hem de çok yararlı oluyor. Peki ben neleri mi not alıyorum? Mesela duyduğum bir kelimeyi mi bilmiyorum anlamıyla birlikte yazıyorum post-ite. Okuduğum bir cümle mi çok güzel onu da yazıyorum. Bir filmden güzel bir söz, tarihten bir not, kültürel anekdotlar.... kısacası kıymete değer her şeyi yazıyorum. Ve birbirinden farklı konuları yan yana yapıştırıp bantlıyorum.  Açıkçası farklı bilgilerin bir arada olması da bana çok eğlenceli geliyor.
 Bir de fotoğrafta gördüğünüz gibi aynı anda bir çok kitap okuyorum.  Bir kitabı bitirene kadar diğerini o kadar merak ediyorum ki dayanamayıp ona da başlıyor ve böylece diğerini bitirene kadar bir üçüncüsüne de başlamış olabiliyorum.. Baş ucumda bir ara 7 kitap vardı. Bu huyum da birbirinden farklı konuları aynı anda okumama yarıyor tabii.
 Okudukça öğrenmek, öğrendikçe daha yararlı biri olmak. Başkalarının tecrübelerinden yararlanmak, gezdiğim gördüğüm yerlerin tarihçesini bilmek. Kısacası diyorum ya okumak öğrenmek ve not alıp unutmamak. Evet sanırım benim hayat felsefelerimden biri bu.
 Bu alışkanlığım belki size de fikir olur dedim. Unutmayın hayata renk katmak önemli...
UYARI: Bloğumdaki fotoğrafları ve yazıları kaynak göstermeden kullanmak KESİNLİKLE YASAKTIR!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder