16 Haziran 2015 Salı

Osmanlıca Zamanı

  Yazın ne yapmalı diye düşünenlerden misiniz? O zaman tabii ki her daim olduğu gibi bir fikrim var. Osmanlıca...
 Bu ay Derin Tarih dergisi hediye olarak Osmanlıca bir imsakiye veriyor. Ve üstünde tek bir latin harfi bile yok! Ve maalesef Fransız kalıyorsun. Hatta önünde duran yazı, senin öz ve öz dilin olamsına rağmen. Oldukça garip bir durum ya hadi neyse. 
 Ortaokulda ki din hocamız bu yıl size Osmanlıca öğreteyim mi demişti? Her yıl her yıl aynı şeyleri öğrenmekten bıkmış biz de, tabi ki diye atlamıştık. İşte oradan kalan bilgilerimle bulmaca çözer gibi, imsakiyenin üzerinde yazan hadis-i şerifi, illeri, vakitleri çözmeye başladım. Sonra aklıma bir soru geldi "bu Ramazan neden Osmanlıca çalışmayayım ki."
 Evdeki kaynaklara bir göz atayım dedim ve resimde gördüğünüz bu iki kitabı buldum. Bir de instagram da baya bir zamandır takip ettiğim bir hesap var @osmanlicadergi . Sizede takip etmenizi öneririm. 
Dipnot: Harf İnkılabı olmadan önce milletimizde okuma yazma isteği oldukça fazlaymış çünkü insanlar okurken zevk alırmış. Cümlenin gelişine göre kelimeyi tahmin etmek gibi bir çaba sarfedildiğinden zeka gelişimine de oldukça faydası varmış. 
 Size de bir Osmanlıca kitap alıp bu Ramazan boş vakitlerinizde Osmanlıca çalışmayı şiddetle tavsiye ediyorum. Hatta Allah nasip ederse Ramazan'ın sonunda bu konu hakkında bir yarışma bile yapabiliriz ne dersiniz?
 Herkese Hayırlı, sağlıklı ve bol bereketli Ramazanlar
Uyarı: Blogumdaki yazıları ve resimlerin izinsiz kullanımı YASAKTIR!!!

1 yorum:

  1. Dr. Yılmaz Kurt - Osmanlıca dersleri tavsiye ederim :) Bir ara ben de merak salmıştım ama günlük hayatta kullanılmadığı için kalıyor öyle.

    YanıtlaSil