4 Nisan 2015 Cumartesi

Papatyalarla Dolu Bir Hesap

 Sevgili takipçilerim bir süredir sınavlar, şehir hayatı filan derken uzun zamandır yazamadım.  Bunun hemen telafisi olmalı dedim ve kolları sıvadım. Hatırlayacağınız gibi daha önce birbirinden tatlı iki instagrammerla (@bibliophile ve @elifhanimcik)  röportaj yapmıştık. Şimdi onlara yeni birini ekledik. Kimi mi? Video desem? Peki papatya? Evet sesinizi duyar gibiyim Sevgili Şeyma ile... İşte karşınızda @seyma.t ... 
1)Seyma t. kimdir? Instagrama nasıl katıldı?
  Seyma.t, aslında kendi halinde yaşamayı seven, fotoğraf tutkunu bir bayan. Kendimden bahsedecek olursam, 20.04.92 Trabzon doğumluyum. Anadolu Kız Meslek Lisesinde  mezun olduktan sonra Anadolu Üniversitesi açık öğretim fakültesi Okul Öncesi öğretmenliğini kazandım. Bir yandan da, Kocaelinde 2 yillik bir bölüm olan Laboratuvar Teknikerliğini okudum. 07.09.14 tarihinde evlendim ve Trabzon da yaşıyorum. Simdi kpss ye çalışıyorum ve hedeflerim var. İnstagram'a nasıl mı katıldım, ilk hesabımı açtığımda kendi fotoğrafımı çekip paylaşmak için açmıştım ama bu çok uzun sürmedi. Sonra onları silip doğa fotoğrafı çekmeye başladım. Sonbahar mevsimiydi, yapraksız ağaç dalları gözüme çok hoş görünüyordu. Gün batımında, fazlasıyla çekim yapiyordum. Hava bulutlu ise gökyüzünü renklendiriyordum filan derken Instagramı daha bir aktif kullanmaya basladim. Neredeyse 2 yıl oluyor. Zamanla papatyaların güzelliğini keşfettim, gun batimi ile papatyaları bütünleştirdim derken instagram'da fazlasıyla paylaşım yapar oldum.
2)İlk başlarda fotoğraf çekiyordun şimdilerde ise video, bu serüveni anlatır mısın? Videoyu daha çok mu sevdin? Videolarına sana ilham veren nedir?
 Aslında video aklım da pek yoktu. Bir kaç ay önce video denemeleri yaptım paylaştım ve sevildi. Kpss'ye çalıştığım için pek vakit harcamak istemedim. Fotoğraflar ile devam ettim. Çekim yaptığınızda fotoğraf sayısı daha bereketli oluyor. Videoya fazla vakit ayırıyorsunuz ama sonuç sayili :) 
 Ve ilkbahar gelmişken papatya toplamak için yürüyüşe ciktim. Eğer farklı bir şey üretemezsem instagram hesabımı kapatacaktım. Çünkü ruhen ve bedenen yorulduğumu hissettim. Biliyorsunuz ki instagramda bir çok hesap birbirinin benzeri, biraz da sıkıldım diyelim.  Eve geldim ve papatyaların fotoğrafını çekerken birden video çekmeye karar verdim. Aslında planlanmamıştı ve beklemediğim kadar güzel tepkilerle karşılaştım. Böyle olunca da instagrami kapatmayi bir kenara bırakın, makinemi elimden birakamaz oldum :) Beğeni ve istek geldikçe videolarimi çeşitlendirmeye çalıstım. Saf bir güzelliğe sahip olan hersey benim ilham kaynağımdır. Süsü-püsü pek sevmem. Sanirim videolarimda bu yuzden sevildi. Saflığı, huzuru ve bir çok duyguyu yansıttığı için...
3)Videolarının arka fonunda çalan müziklerden biraz bahseder misin? O an aklına gelen bir şarkıya göre mi video çekiyorsun yoksa videolarını çektikten sonra mı aklına müzikler geliyor? En çok sevdiğin sanatçılar kimlerdir?
 Çekim yaptıktan sonra, videomu izlerken bana ne hissettiriyorsa ona göre bir müzikle birleştiriyorum. Tek seferde karar veremiyorum tabi, bir video için yaklaşık 10-15 arası müzik dinliyorum :) 
  Slow olan her muzigi severim. Tarsilmaz tek bir gercek var ki ; İbrahim Tatlises benim favori sanatçım. Bazilarina tuhaf gelebilir ama ben mutluyken de, uzgunken de o sesi dinlediğimde huzur buluyorum. Sanırım biraz duygusal olmamdan kaynaklaniyor.
4)Instagram da severek takip ettiğin kimler var bize kimleri önerirsin? Kullandığın programlar neler?
 Instagramda fotoğraflarimi paylaşırken ''vscocam'' ve ''snapseed' uygulamalarini kullaniyorum. Videolarimi paylaşırken ise, ''instashoot'' uygulamasini kullaniyorum. Aslında kişileri takip etme konusunda biraz duygusal davraniyorum. Fotograflari bir kenara bırakıp, o fotoğrafın altına yazılan sözler,  paylaşımların hangi doğrultuda yapıldığı benim için önemli. Herkes güzel fotoğraf cekemeyebilir ama ne hissettirdigi az çok anlaşılır. Çok naif, temiz yürekli insanlarda tanıdım haliyle. Buradan hesap ayrimi yapamam fakat, paylaşımlarımdan anlaşılacağı üzere benimde daha çok severek takip ettiklerim var tabi. Paylasimlarimda ara ara onlardan söz ediyorum. Dikkatli takipcilerim kimleri kastettiğimi anlamıştır. :)

5)Son olarak instagram da sana sürekli sorulan sorular varsa buradan cevaplarını toplu bir şekilde vermek ister misin? Eğer yoksa da takipçilerine ne söylemek istersin?

 Aslında takipçi kitlem çok fazla değil ama yine de çok fazla soruyla karşılaşıyorum. En çok sorulan soruların cevabini yukarıda belirttim zaten. Fotograflarima ve videolarima begenileriyle gerek icten yorumlariyla deger kattiklari için , takipcilerime sonsuz tesekkurlerimi sunuyorum. Taklitten sakinip, kendileri olmayi sectiklerinde mutlulugun yakasini hicbir zaman birakmayacaklardir. Daha iyi cekimlerle bulusmak dileğiyle...

@Seyma.t'ye bizi kırmadığı için teşekkür ediyor ve ilhamının bol olmasını diliyorum :) Sizi de en güzel videolarından biriyle başbaşa bırakıyorum...

Fotooğraf ve video:@seyma.t
Uyarı: Blogumdaki resimleri ve yazıları kullanmak kesinlikle YASAKTIR!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder