29 Nisan 2015 Çarşamba

Bayındır Çiçek Festivali


 Sizinle Tire'ye gitmişliğimiz köfte yemişliğimiz var; Söğüt'e gidip tarihe şahitlik etmiş topraklarda gezmişliğimiz var. Bu sefer de İzmir Bayındır'a çiçek festivaline gidip rengarenk çiçekler arasında kaybolalım mı? Gidelim, kaybolalım dediğinizi duyar gibiyim. O hâlde zaman kaybetmeden bir alt paragrafa beklerim sizi bir de unutmadan bol bol çiçek fotoğrafına hazırlıklı olun :)



 Adı üstünde çiçek festivali, çiçeksever biri iseniz kendinizi kaybetmemeniz mümkün değil. "Ay begonvillere bak" dedikten 2 saniye sonra "ya bu güzel koku acaba nereden geliyor" diyerek kendinizi bambaşka bir güzelikte olan standın önünde buluyorsunuz. Bu kaktüsler gerçek mi diye soraraken birden "o papatyaaaa" şarkısını mırıldandığınızı fark ediyorsunuz. 

 Siz hiç renkli kaktüs gördünüz mü bilmiyorum ama ben ilk defa gördüm ve sanırım zavallıları boyamışlar ve açıkçası pek hoşlanmadım. Gerberayı ne kadar çok sevdiğimi sizlere anlatmıştım. Saksıda görünce mutluluktan deliye döndüm. Daha önce Bayındır'da çiçekçilerde aramıştık ancak bulamamıştık. Meğer Hollanda'dan ithal geliyormuş. Bunu duyunca Hollanda'ya gitme isteğim bir kez daha arttı tabii. 
 Bir de geçen yaz deli gibi pazarlardaki çiçekçilerde aradığım minyatür kaktüs çeşitleri var tabi... Onları görünce her şeyin hatta kaktüs gibi iğneli bir bitkinin bile küçüğünün ne kadar sevimli olduğuna bir kez daha kanaat getirdim. 

 Festival alanında çiçekler hariç macuncular, pamuk şekerciler ve mağlum yaklaşan seçimin kampanyalarını yürüten siyasetçiler görmeniz mümkün. Hatta bir amcanın devesini festivale getirip fotoğraf çektirmek isteyenlerden de bir lira aldığınıda söylemeliyim. Ağaca tığ işi kaplama yapan teyzelerede şaşırmadım değil.

 O rengarenk caddeyi anlat anlat bitmez tabi ama sizide fazla sıkmak istemem.  Son olarak da  bizim ganimetlerimizi sıralayayım sizlere;  2 adet  kaktüs, dut fidanı, 2 saksı gerbera, fesleğen ve adını bilmediğim 2 çiçek daha :) 
 Bir kez daha anladım ki çiçekler dalında güzel:)
Uyarı: yazılarımı ve resimlerimi kaynak göstermeden ve izin almadan kullanmak Kesinlikle YASAKTIR!!!
instagram.com/symakrlkn

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder