1 Mayıs 2015 Cuma

Esrarengiz Bahçe Fırtınası


 Popülerliğin 3 günde bittiği içinde bulunduğumuz 21. Yüzyıl dünyasında bu duruma aldırış etmeden çılgınca tükettiğimiz liralarımızın yeni sahibi Johanna Basford. Off bu ne sıkıcı uzun bir cümle mi diyorsunuz. O zaman kısaca söylemeliyim ki bahsettiğim konu Esrarengiz Bahçe, boyama ve bulmaca kitabı. Alsam mı diye düşünenlere, artık hep aynı teknikle boyadım sıktı diyenlere, aaa o ne ki ben hiç duymadım diyenlere lafın özü herkese en ince ayrıntısına kadar anlattım. Hemen bir tık ötenizde...

 Dünya çapında 2 milyona yakın, Türkiyede ise 200.000 adet sattı. Kocaman adamsın ne işin olur boyama kitabıyla gibi başlayan cümlelerin önünde eridiği bir kitap. Hazır çizilmiş desenleri renklendiriyor ve bir yandan da kafanızı dağıtıyorsunuz. 
 Ben ilk duyduğum da alıp ne yapacağım zaten kendim çizebiliyorum dedim. Sonra bir gün halam sen Esrarengiz Bahçeyi aldın mı diye sorunca bir de instagram hesabından bitmiş hallerini gösterince etkilendim ve hemen gidip aldım. Bazı sayfalarda sizi hayalgücünüzle başbaşa bırakıyor sizin çizmenizi istiyor. Bu yüzden almanız için bir neden olabilir. Yani tamamen boyamaya yönelik olmaması beni etkiledi. 
 Biraz da tekniklerden bahsedelim. İlk aldığımda Faber Castell marka kuru boya ile boyadım renkler soluk kalıyor malesef. Daha önce internette bir kaç blogda keçelinin arkaya geçirdiğini okuduğumdan bir türlü cesaret edemedim ancak sonra Muji marka keçelilerimle boyadım ve arkaya geçmediğini fark edince baya sevindim daha parlak ve güzel bir sonuca ulaşıyordum çünkü. Sulu boya ile boyayanlar da varmış ama ben pek sevmediğimden denemedim. Fosforlu kalemlerde arkaya geçirmiyor. Yalnız küçük bir uyarıda bulunmalıyım ki boyadığınız sayfanın arka kısmına karşı sayfanın mürekkebi bulaşıyor ancak silgiyle sildiğiniz takdirde geçiyor yani telaşa gerek yok. 
 Son olarak kitabın ikinci versiyonu bir çok ülkede satılmaya başlandı bile çok yakında bizde de raflarda boy gösterir aman diyim ilkini bitirmeden ikincisi almayın başta da dediğim gibi popülerlik 3 günde geçiyor sonra masanın üstünde döküntüden başka bir şey olmaz. 
Uyarı: Blogumdaki resimleri ve yazıları kaynaksız, izinsiz kullanmak Kesinlikle YASAKTIR!!!

2 yorum:

  1. Kocaman bir kutu kuru boyam vardı, öyle boş boş duruyorlardı uzun süredir. bari esrarengiz bahçe'yi alayım, oyalanırım dedim. o arada taşındık ve ben boyalarımı kaybettim. yani illa ki evde bir kutudadır diye düşünüyorum ama bulamıyorum. O yüzden de benim esrarengiz bahçem kuzu kuzu yatıyor kitaplıkta şuan :/

    Bu arada ben Balköpüğü'nün yorum bırakma oyunundan geldim. Sizi de nail art dünyama beklerim. Sevgiler

    Nail Art in Wonderland

    YanıtlaSil
  2. elinize sağlık, güzel duruyorlar:))

    YanıtlaSil