8 Mayıs 2015 Cuma

Büyüyünce Seversin: Çay

 Küçükken, çay sevmeyenler derneğinin baş katibiydim. "Büyü seversin" derlerdi. "Kesin öyledir hııu!" Derdim. "Ay bu yazın sıcağında daha kaç bardak çay doldurcam acaba" diye merak eder 4 mevsim gelen misafire imalı imalı bir bardak daha alır mıydınız sorusunu içtenlikle sorardım. Sonra birden....

 Birden valla öyle hayatımı değiştirecek bir çay anım yok. İnsan büyüyünce seviyormuş yani. Çayın dertle bir bağlantısı vardır derler ya yoksa büyüdükçe dertlendiğimden mi sevdim? Yok yok ne derdi ya! Derdi tasayı bir kenara bırakalım. Meseleye geri dönelim. İnsan bildiğin büyüyünce çayı seviyormuş ya?! 
 İşi abartıp günde bir kaç bardak içmeye başladığımda nasıl kendime şaşırdım anlatamam. Normalde çay içer misin sorusuna yok ben kahvaltıda içmiştim derdim. Ay ne saçma bir cevap o öyle ne saçma yaaa!! Tabi çoğu zaman aldığım cevabı da anlayamazdım. "E iç ne olacak biz de içmiştik" meğer siz ne haklıymışsınız... 
 Biraz araştırma yaptım bu konuda meğer ne kitaplar yazılmış ne sözler söylenmiş çay hakkında. Ben neler kaçırmışım. Nasıl bir keyfi elimle itmişim. 
 Hatta bu sonunun nereye gittiğini anlayamadığım yazımı da klasik bir Aşık Veysel sözüyle bitireyim Çay var içersen?... bu sözün devamını bilen bilir. Bilmeyeni de merakıyla başbaşa bırakıyorum. :) 
 Birde ONeDio'nun çay üzerine söylenmiş en güzel 31 söz listesinin linkini buraya eklemeliyim. 
Uyarı Blogumdaki resimlerimi ve fikirlerimi çalmayın Allah aşkına!

2 yorum:

  1. Merhabalar, yazınızdaki durum benim için de geçerli, 4-5 yıl öncesine kadar kahvaltıda dahi çay içmezken şimdi illla ince belli bardakta çayımı doya doya içeceğim. :)) hatta eğer çay saatlerimi atlarsam başım ağrıyo.. ))

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle artik gunde en az bir bardak cay iciyorum. Icmedigim zamanlar basim bir tuhaf oluyor. Size de Bol sohbetli cay saatleri dilerim

    YanıtlaSil