4 Ekim 2015 Pazar

Modern Zaman Küçük Prensi

 Dünden haber vermiştim, bugün için sizlere modern zaman küçük prensi hikayesini anlatacağımı. Dünkü yazımı okumadıysanız ilk önce ona bir göz atmalısınız (buraya tıklayınız). Okuduysanız bugüne dönelim ve hikayeme başlayalım.

 Masada 6 kişiydik. En küçüğümüz 4’e girdi girecek. En büyüğümüzün yaşı pek de önemli değil hani o yüzden burayı hızlı geçiyorum. Yok canım en büyük tabi ki ben değilim. Tamam benim. Bu kısmı hızlı geçsek demiş miydim?
 Kuzu niyetine bayramda kesmesinler diye kurbanlarda yalnız bırakmadığımız kıvırcık kuzumuz Ayşe(4) karşımda oturuyor. Öncesini hatırlayamadığım bir muhabbet içerisindeyiz. Birden kendine has konuşma tarzıyla beni göstererek ‘’büyüyünce, ben senin üniversitene gideceğim’’ dedi.
 Çocuklar böyle beklenmedik şeyler söyleyince genelde bir kalırım. Yine öyle kaldım. Bu gurur verici bir şeydi benim için. Rol modelmiydim ben. Yok canım daha neler. Bir anda kapıldığım bu düşüncelerden sıyrıldım. Gülümsedim. Böyle bir şey söylendiğinde İnşallah denir herhâlde dedim. Ben de öyle dedim ’’inşallah’’.
Sonra aklıma bir soru geldi.
‘’Ayşe sen büyüyünce ne olmak istiyorsun?’’
Demez mi?
‘’Pilot.’’
Hadi be!!!
İkinci kez kaldım.
.
.
.
 Küçük prensin, pilota ‘’bana bir koyun çizer misiniz’’ dediği bölüm gibi. Ayşe kendine bir üniversite çizmiş ama kendisi hayaliyle doldurmuş içini. Tam istediği gibi. Üniversite okuyup, Pilot çıkma hayali. Aslında kutu koyuna hiç mi hiç benzemiyor. Ama o, koyunun yemek yediğini bile biliyor.
 Sebebi Ayşe yüreğiyle görebiliyor. Küçük Prensin kitaptaki son sözü gibi. ‘’ hiç bir yetişkin insan, bunun ne kadar önemli olduğunu asla anlamayacak.'' 
Belki büyüynce Ayşe bile anlamayacak..
Uyarı: Blogumdaki yazıları ve resimleri kaynak göstermeden ve izinsiz kullanmak kesinlikle YASAKTIR.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder