23 Ekim 2015 Cuma

Kitap Önerisi: İki Dirhem Bir Çekirdek

Biri size ‘’Yunus emre çeşmesinden içesin’’ dese size dua edilmiş zannedebilirsiniz. Oysa ki anlamı hiçte öyle değil.  Karamanın koyunun oyunu nereden geliyor peki bir fikriniz var mı? Kaş yaparken göz nasıl çıkarılır? İpe un serilir mi? Bunlar gibi onlarca deyimin hikayelerini bilmek ister misiniz? O zaman size bir kitap öneriyorum: İskender pala- İki Dirhem Bir Çekirdek.

 İskender pala kitaplarını daha önce okumuş ve biraz ağır bulmuş olabilirsiniz. Açıkçası bana da öyle geliyordu. Ancak bu kitabını diğerlerinden ayıran en bariz özelliği dilinin daha hafif olması. Kitap oldukça sürükleyici ve merak uyandırıcı. Sizinde benim gibi sürekli not alma ihtiyacı duyacağınıza eminim.
 Eski insanların ne kadar ince düşünceli olduklarına bir kez daha hayran kalacaksınız. Özellikle de Osmanlı Padişahlarının zekasına akıl sıra erdiremeyeceksiniz. Bakınız yolunacak kaz...
 Mutlaka alın okuyun. kitaplığınızda bulunsun.
 Bütün kitabı merakla okudum ancak beni en çok etkileyen deyimleri de sizlerle paylaşmak isterim.
Al-i Cengiz Oyunu,
Bulgurluya Gelin Gitmek,
Cemaziyelevvelini Bilmek,
Diş Bilemek***
Eski Çamlar Bardak Oldu,
Halep Oradaysa Arşın Burada,
İpe Un Sermek,
Mürekkep Yalamak,
Püf Noktası,
Vermeyince Mabut,
Yolunacak Kaz
Sizlerde kitabı daha önceden okuduysanız ya da alıp okuduktan sonra en çok hoşunuza giden deyimleri yazının altına yorum olarak bırakırsanız hem çok sevinirim hem de diğer takipçilerimde sizin sayenizde öğrenmiş olur. Bir sohbet ortamı oluştururuz. Ne dersiniz?
UYARI: Blogumdaki yazı ve fotoğraları izinsiz kullanmak kesinlikle YASAKTIR!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder