19 Ekim 2015 Pazartesi

Diyorum Ya Oyun Mükemmel


 Şu hayatta bir ülkenin başına gelebilecek en kötü şey ne olabilir diye durup düşündüm. Acıları paylaşamamak; sevinçlerde bile aradan somurtarak nefret nidalarının atılması geldi aklıma. Sonra kendi kendime dedim Neden? Ve nedenime de bir cevap buldum...
 Neden biliyor musunuz? Çünkü Bizi bize yeni kırmadılar. Üzerimizde tam 100 yıldır mükemmel işlenmiş bir oyun var. Bundandır insanların kollarına başka birinin imzasının dövmesini yaptırması. İt-aatkar olması. Oyun öylesine mükemmel ki!
 Neden biliyor musunuz? O tüm milletlerin gıpta ettiği birliğimiz Türklüğümüzden gelmiyordu. Osman oğlu olmamızdan geliyordu. Şimdi sıkıyorsa söyle Osmanlıyı sevdiğini. Bosnalısı, Arnavutu, Çerkezi belkide Rumu ve Ermenisi bile bizden daha çok seviyor padişahlarımızı. Diyorum ya oyun mükemmel!
 Neden biliyor musunuz? Dini dinimiz olmayan insanlar bile Ramazanda bize saygı duyuyorken biz ezanı türkçe okutan bizlere(kesinlikle gerçek bizleri bu durumdan meclis dışı bırakıyorum) hala alkış tutuyoruz. Kendi dinimizi tartışma konusu ediyoruz. Diyorum ya o oyun ibretlik. 
 Neden biliyor musunuz? Çünkü bu oyunun devamında doğuda da bir devlet kurulacaktı. Ama ömür yetmedi. Yarım kaldı. Bundandır Vanda deprem olduğunda "oh iyi oldu" nidaları. Bundan dolayıydı "o kürt yaklaşma" tiksintileri. Oyun mükemmeldi ama bir kısmı yarına kaldı. 
 Ve şimdi o oyuna dim dik durmaya çalışanlarla bu ülke. oyuna  "One minute" diyenlerle. "Bırakın birileri bunu dalga konusu yapsın." 
 Bir de o oyunun mutlu sona ermesi için kan dökenlerle dolu tabii. Yarım kalan işi tamamlamak isteyenlerle. 
 Bu topraklar kanla alındı. Bu topraklar değişen bir zihniyet uğruna kendi evlatlarının kanıyla yıkandı. Bu topraklar da mükemmel bir oyun oynandı. 
 Her şeye rağmen. Oyun mükemmel de olsa Asım'ın nesline övgüde bulunanların yüzünü kara çıkarmayacağız.
 Bu oyun Ayasofya cami olana kadar devam edecek. Ya Ayasofya cami olacak ve kazanacağız ya da Ayasofya cami olacak ve kazanacağız. Allahın izniyle!  İstanbul'un fethi ile. 
Dipnot: Şimdi yine gaza geldi diyecekler. Yok valla bunları ben hep düşünürüm. 
Uyarı: Blogumdaki yazıları be gotoğrafları izinsiz ve kaynak göstermeden kullanmak Kesinlikle YASAKTIR! 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder