19 Aralık 2015 Cumartesi

Rengarenk Bir Hesap

Elif Kübra’yı yaklaşık 1 yıldır Insagramdan takip ediyorum. Resim yapmayı çok seven biri olarak onun fotoğraflarına hayran hayran bakıyordum. Gerçekten tartışmasız çok rengarenk bir hesabı var. Sonra bir gün paylaştığı fotoğrafın altına ‘’çalıştığı okulun duvarlarına resim çizmek de resim öğretmeninin görevidir’’ yazmıştı ve üzerine Muş diye etiketlemişti. Hemen bir merak oluştu bende ve mesaj attım Elif Kübra’ya röportaj teklif ettim. O da kırmadı Kabul etti. Şimdi sizi onunla başbaşa bırakıyorum J

1) Klasik bir soru ile başlayalım Elif Kübra Cakir kimdir?
1:) 2 çocuklu bir ailenin küçük çocuğu ve tek kızı. İnatçı, içine kapanık bir çocukluk geçirdi. Resim yapmayı küçük yaşlardan beri sever. Lise yıllarında abisinin yol göstermesiyle bunun eğitimini almaya karar verir ve o  günlerde bu eğitime başlar. Girdiği yetenek sınavıyla Marmara Üniversitesi Resim İş Öğretmenliğini kazanır ve buradan mezun olur. Boş zamanlarında instagram için çizimler yapar ve bu çizimlerle kendisine bir tarz oluşturur. Bu arada kpssye hazırlanır. Bu sürecin sonunda Muş’a  atanır. Her zaman sadeliği sever ve çizimlerinde de bunu yansıtır. Kısaca Elif Kübra Çakır’ı bu şekilde anlatabiliriz.
 2) En çok ne çizmeyi seviyorsun? çizim yaparken ilham kaynakların nelerdir? Kullandigin teknikler neler?
  En çok çizmeyi sevdiğim şeyler aslında gerçekten sevdiğim şeyler. Yani çizmekten hoşlanmam için önce onu gerçekten de sevmem gerekiyor. Mesela elmalı turtayı çok seviyorsam bunu çizmeliyim diyorum. Ve ilham da aslında bu noktada geliyor. Bir çiçeği kokladığımda ya da gördüğümde bende hissettirdikleri o anda bir ilham olarak içime doğuyor. Renkleri ve renkli olmayı seviyorum. Boyanın suda dağılmasını izlemekten keyif alıyorum bu yüzden en çok sulu boya tekniğini kullanıyorum.

3) instagrama fotograf eklerken dikkat ettigin hususlar var mi? Hangi fotograf duzenleyici programlari kullaniyorsun?
 Fotoğraf çekerken ışığın açısına ve derecesine dikkat ediyorum. Dikkat ettiğim bir diğer husus ise çizimimin renklerinin orjinalliğini kaybetmemesi.  Vscocam programını kullanıyorum.

4) Okuyucularıma da önerebileceğin, seninde severek takip ettigin kimler var?
  @arts_help , @arts.gallery , @doll_memories , @poulika hesaplarını severek takip ediyorum.

 5) Bu soru sanırım biraz daha özel olacak ama bir Vanli olarak kendi adıma  söylemeliyim ki Muş'ta öğretmenlik yapmana gercekten  çok sevindim. Hemde resim ogretmenliği. çünkü çocukların eline tas vermektense rengarenk boya kalemlerini tutuşturmak tüm  dünya icin  çok  kıymetli. Ve sende bunun bir parçasısın.  Peki ya sen buna nasıl karar verdin? Ayrıca Ögrencilerinle yaşadığın  ilginç bir anin var mi?
  Ben doğma büyüme istanbulluyum ve tüm eğitimimi de burada aldım. Fakat bu aldığım eğitimi ve tecrübelerimi artırmak ve bendekileri de paylaşmak adına bir yolculuğa çıkma vakitinin geldiğini düşündüm. Kpss sonrası tercihlerimi buna göre yaptım. Çok şükür ki muş’a geldim. Burada tabi ki ilk zamanlar zorlandım hala da zorlanıyorum. Mesala çok soğuk J öğrencilerle farklı kültürlerden olmak zorluk yaşattı ama zamanla insan alışıyor. Daha bu meslekte yeni olduğum için özellikle bir anım yok her günüm bir anı değerimde. Yaşadığım bu günler benim için çok değerli. Bu güzel sorular için çok teşekkür ederim . J

ELİF KÜBRAYA BU İÇTEN CEVAPLARI İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM J Röportajda kullanılan bütün resimler kendisinin instagram hesabından alınmıştır. @elifkubracakir 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder