12 Aralık 2015 Cumartesi

Kitap Önerisi: İmdat, Aşık Oldum!

 Geçen hafta kargodan gelmiş kitaplara bakarken ‘’Cüneyd Suavi’’ ismini görünce nasıl sevindiğimi anlatamam. Küçükken kitap okumayı çok severdim en çok da Selim Gündüzalp’in ve Cüneyd Suavi’nin kitaplarını. Hatta evde bazı kitaplarından iki tane olurdu. Bir annem alırdı bir dedem.

 Dedem vefat ettikten sonra, fark ettim ki meğer her konuda bize bir hatıra bırakıp gitmiş. Eve gelen bir kargo dahi bize onu hatırlatıyor.  Ve tabi içinden çıkan Cüney Suavi kitabı. Tek farkla bu kitaptan iki tane olmayacaktı. Çünkü bir tek annem almıştı ve o öyle kalacaktı.
 Cüneyd Suavi ismini görünce kitabı alıp ‘’bunu ilk ben okurum’’ dedim. Öyle ki kitabın adına bile bakmadım. Tek bildiğim diğer kitapları gibi Cüneyd Hoca’nın bu kitabı da beni düşündürmeye sevk edecekti. Bana ihtiyacım olan bir konu da yardım edecekti.
 Kitabın adı. ‘’İmdat, Aşık Oldum’’. Lise son sınıfta iken olmaması gereken birine aşık olmuş bir kızın hikayesi. Ben konusundan ziyade bana bir şeyler katacağını bildiğim için okudum bu kitabı. Bilmiyorum ihtiyacım vardı sanki bu kitaba.
 En son 5-6 yıl önce bir Cüneyd Suavi kitabı okumuştum. Ve o zamanlar kafam bu kadar karışık değildi. Çünkü benim için doğru da yanlış da belliydi. Sonra üniversite başladı. Tabi onun başlamasıyla da bir sürü doğru ileri sürüldü. Senin yanlışını doğru ilan ettiler. Sadece izledin. İşte bu kaybolmuşluğu ancak küçükken okuduğum kitaplar çözebilirdi. Ben buna inanmıştım. Gelen kargonun içinden çıkan bu kitap da benim için çok büyük bir tevafuktu. Tabi kitabın içinde geçen tevafuklar zinciri de apayrı bir yerde benim için.
 Belki de bu kitabın karşıma çıkmasının en büyük sebebi her gün içimden İmdat diye bağırıyor olmamdı. Ve Cüneyd Hocanın da dediği gibi ‘’ Allah kuluna imdat diye bağırtıyorsa, bu durumun kıymeti bilinmelidir. Çünkü herkese imdat diye bağırmak nasip olmaz!’’
 Yıllar sonra bir Cüneyd Suavi kitabı okumak nasıl bir duygu biliyor musunuz? Kütüphanenize koşup ne kadar İki Cihan Güneşi, Hayatın İçinden, Kırk Gram Tebessüm.....varsa toplayıp yeniden başucunuza koyma isteği uyandırıyor içinizde. Ve tabi ki sizde bu duyguya karşı duramıyorsunuz.
Böyle güzel hocalar daha çok yazsa ne güzel olur değil mi?
Uyarı: Blogumdaki yazıları ve fotoğrafları izinsiz kullanmak kesinlikle Yasaktır!!        


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder