7 Kasım 2015 Cumartesi

Ders Çalışma Yöntemleri


 Baktım bütün bloggerlar ders çalışma yöntemlerini anlatıyor. Bende bir fikrimi beyan edeyim dedim ve meslektaşlarıma (öğrenci arkadaşlarıma:) kendi çalışma disiplinimi anlattım. Dipnotu girişte vereyim hiç bir zaman 100, 95 geçmemişimdir ha ama yok bana 80-70 de yeter diyorsanız buyrun gelin.
Kendin Not Tut - Çıkar
Bir kesinlikle ve kesinlikle sınava vizeye kendi notlarınızla çalışın. Ama arkadaşım çok iyi not tutuyor filan yok. Arkadaşınla beynin aynı şekilde mi çalışıyor? Hayır. O zaman onun dikkate değer bulmadığı bir konuyu "zaten biliyorum deyip geçtiği" her yer senin daha sınava girmeden bir sıfır geride olman demek. O kalemi bir eline al sana zahmet de kendin not tut. 

Önceden Hazırlanma
Sınava sınav gecesi çalıştığım tek ders Matematik gibi sayısal olanlardı. Napıyım soru şekillerini ezberler cevap yollarını ezberler karşıma gelen soruya mantık yürütmeden cevaplar hep de geçerdim. Bana uyup hepiniz sıfır alırsanız benden değildir söylemesi. Geometri farklı ama, ona üniversiteyi kazandıktan sonra bile devam ettim. Ne güzel işte bulmaca gibi ders. 
Hiç değilse bir hafta önceden başlayın ders çalışmaya. 

"Bunu Biliyorum Geç" kafası
Gözümde hangi dersi büyüttüysem pat diye geçtim. Hangisine kolay dediysem zar zor geçtim. "Ben bu konuyu biliyorum geç" cümlesini sınav haftası kurmuyoruz. Hatta kurmayı bırak zihnimizin ucundan bile geçirmiyoruz. Kendimi kandırmıyoruz. Hiç kimse bildiğini sanıp da geçtiği o konuyu sınavda yapamaz. 

Fişleme
Aman yanlış anlamalara mahal vermeden izah edeyim. Fişleme yöntemini sadece sözel derslerde kullanıyoruz. Ve ders çalışırken.  Öğretmenimi, arkadaşımı fişleyeyim yok. Ne bileyim 3 kelime ile şinasi, şair evlenmesi, tiyatro gibisinden basit basit. 

Şafak Sayma Yöntemi
Evet evet yanlış okumadınız. Bildiğiniz asker gibi şafak sayın. Atalarımızın dediği hiç bir söz yabana atılmamalıdır. Sayılı sınav çabuk biter bakınız ben liseye başladığım yıllarda öğretim hayatım boyunca geriye kalan matematik sınavlarımı saymıştım -ki 30'du- şu an elimde bir tane bile kalmadı hatta üzerinden 3 koca yılda geçmiş olabilir. Tabi bu kısmı hızlı geçiyorum. 

Umarım size yardımcı olmuş ve sizi motive edebilmişimdir. Hadi şimdi hemen masa başına...
UYARI: Blogumdaki yazo ve fotoğrafları izinsiz kullanmak kesinlikle YASAKTIR!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder