24 Eylül 2014 Çarşamba

Çiçekçi Kız Hikayesi

  Instagramda bazı hesaplar var. Baktıkça mutlu olduğum, içimi açan türden... Hayalgücüne aşık olduğum, kültür seviyesi yüksek, en önemlisi de marka kıyafetleriyle hava atmayan, butik hesapların reklamlarını yapmayan insanlar. İyi ki de varlar onlar. İşte onlardan bir tanesi (@bibliophile90) ile adına anketimsi röportaj dediğimiz bir şeyler yaptık kendimizce. 5 soru sordum. 5 samimi cevap aldım. Kendisinin instagram hesabını takibe almanızı da şiddetle tavsiye ederim. 
Biblophile kimdir? İnstagrama nasıl katıldı?
    Bibliophile kimdir :) Bibliophile hayal kurmayi, doğallığı ve sadeliği tercih eden 24 yasinda bir kız.. Ingiliz dili ve edebiyatı ve Türkoloji bölümünden mezunum. Doğma büyüme Almanya. Tam bir çiçek tutkunu, kitaplarına aşık ve sanata bağlılığı olan bir insanım. Kendimden bahsetmeyi pek beceremem, daha doğrusu çekinirim. Biraz utangacim. oldukca hassas ve duygusal biriyim. Dürüstlüğe cok önem veririm. Iyi bir insan olmak benim için bu hayatta en cok önemsedigim görevlerden biri. Allahima her an sükrederim. biraz inatçıyım, biraz da alıngan :)  Hayalgücümü instagram da keşfettim diyebilirim. Instagrama nasıl katıldığımı kısaca anlatayım sana. Benim annem kadar cok sevdiğim ciciannem (aslinda yengem olur kendisi ama küçüklüğümden beri ciciannem derim) benim katılmamı istemişti. Hayata bakış açımı iyi yönde değiştireceğini ve iyi geleceğini söylemişti. Bende kıramadım, onun sayesinde katıldım.
Kompozisyonlarını oluştururken nelerden ilham alırsın?
    Aslında kompozisyon oluştururken aklima bir kompoziyson gelir. Yani biraz karışık bir açıklama oldu. Şöyle söyleyeyim. Aklıma birden bir şey gelir, hemen uygulamaya çalışırım. Mesela etrafima uzun uzun bakarım, gerek evimde olsun gerek dışarıda doğa da. Doğadan, günlük yaşamdan ilham alırım genel de. Çiçeklere baktığım zaman bir hayat, bir masal, bir hikaye görürüm. Bende o hikayeyi gerçekleştirmek, çiçeklere bir anlam vermeye çalışırım, sanat haline getirirm.
 Çiçeklere olan sevgin nereden geliyor ve en sevdiğin çiçek?
    Çiceklere olan sevgim küçüklüğümdem beri vardir. Gerek annem olsun gerek arkadaşlarım bana sağolsunlar özel günlerimde, bu doğum günü olabilir, bana çiçek alirlar. Çiçeklere baktığım zaman içim açılır, inanılmaz mutlu olurum, güç alır  nasıl bir güzellik yaratmış Allahim derim. Mucize gibi gelir. Hos, hayat bir mucize değil mi zaten? En sevdigim çiçek sorusuna gelince, zorlandığım bir soru demeden geçemeyeceğim. Her cicek güzeldir. En sevdiğim çiçek sanirim ortanca ve yavruagzı renginde olan güller. 
Malesef her yerde olduğu gibi instagramda da bolca hem kompozisyon hırsızı var hem de bunlardan daha yüzsüz bir kesim olan resimleri copy/paste yapıp hesaplarına ekleyen bir kesim var. Bunlarla nasıl baş ediyorsun?
   İlk başta cok üzülürdüm, sinirlenirdim. Herkes gibi böyle saygısızca bir davranışa anlam veremezdim. hala daha veremiyorum. Uyarırım, uyarıma rağmen fotoğraflarımı kaldırmıyorsa en fazla şikayet edebilirim. Elimizden gelen sadece bu malesef. Simdilerde fazla takmiyorum artık, o kadar çok calan var ki takip edemiyorsun. Eninde sonunda çalıntı oldugu ortaya çıkar diyorum. Önemsemiyorum artik, bundan cok daha mühim cok daha öneml şeyler var hayatta diyorum, gülüp geciyorum :)
Takipçilerime önerebileceğin ve seninde severek takip ettiğin Instagrammerlar kimler?
    Instagram da o kadar çok harikalar yapan insanlar var ki, hepsine şaşıp kalıyorum, imreniyorum hayran kalıyorum. Cok farkli konseptler, kompozisyonlar var. @leesamantha isimli bir hanımefendi yemeklerden harikalar oluşturuyor. Bir baska bayan da kahveden müthiş komposizyonlar çıkartıyor. Cok severek, büyük bir hayranlikla takip ettigim bir cok galeri var. Bu yüzden instagram da takip ettigim bütün instagrammerlari herkese tavsiye ederim.

Sevgili Merve ile daha önce tanışmıyor olmamıza rağmen beni kırmayıp böyle içten ve samimi cevaplar verdiği için kendisine çok teşekkür ederim. Bu arada Blogumun ilk röportajıda hepimize hayırlı olsun :) 
Fotoğraflar: bibliophile90 instagram hesabı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder