16 Aralık 2014 Salı

Hanım Hanımcık


 
İnstagrama pazar günü yüklediğim resimde sıradaki postumda size bir süprizim yapacağımı duyurmuştum hatırlayacağınız gibi… Ve işte süprizim hepimizin zevkle takip ettiği instagrammerlarla yaptığımız 5 soruluk anketimsi röportajımıza bir yenisini daha kattık ve @elifhanimcik’la instagram, istanbul ve tezhip üzerine konuştuk. Bir de çekilişimiz var ki onu da yazımızın aralarına sakladık. Eee blog bu kadar hareketliyken lafı uzatmadan röportaja geçelim mi?

1)Klasik bir soru ile başlayalım. Elif Hanımcık kimdir. Instagrama nasıl katıldı?
   Kullanıcı ismimden de anlaşılacağı üzere ismim Elif. Yirmi yaşındayım. Doğma büyüme İstanbul'da yaşıyorum. Dört kız kardeşiz onların içinde nasıl beceriyorum bilmiyorum ama evin en nazlısıyım diyebilirim :) 
  Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi'nde okudum.Üniversiteyi ise İstanbul Ticaret Üniversitesinde, birçok kişiye duyduğunda oldukça garip gelen bir bölümde okuyorum: Mücevherat Mühendisliği.
 Sanırım İnstagram'a 2013 yılının martında katıldım. Liseden bir arkadaşımla buluşmuştum. O hesap açmıştı, ben de çok merak ettim, "Bu ne işe yarıyor?" diye sordum. Kısa bir özet geçti ve çok ilgimi çekti, eve dönünce hemen bir hesap açmıştım.:)
  İlk zamanlar kullanıcı ismim farklıydı ve çok kötü fotoğraflar çekiyordum :) hatta acemilik zamanlarımda sürekli ekrana çift tıklayıp beğenirdim olup olmayacak her fotoğrafı :) laf aramızda bunu hala atlatamadım bazen yine oluyor böyle ufak tefek hatalar :)
 Şu ana kadar sosyal medyada aktif olarak kullandığım tek hesap İnstagram. Facebook hiç kullanmadım, Twitter'a da pek alışamadım açıkçası, bir hesabım var ama kullanmıyorum diyebilirim.
 Kendimi ifade etmek için yazmak yerine fotoğraf çeker ya da resim çizerim. Hatta bir fotoğrafımın altında şöyle demiştim aylar önce. "Şair duygusunu döker ya şiirine ya da bir yazar yazısında hissettirir ya bize duygularını.. İşte belki de ben fotoğraflara yansıtıyorum..!’’
2) İlham kaynağın nelerdir? Ağaçlar, kuşlar, çiçekler.....
 Şu ya da bu diyemem. Moralim bozuk olduğunda ya da bir gezi esnasında çekerim fotoğraflarımı. Ben beğenmişsem, beni anlatıyorsa tamamdır o fotoğraf.

3) Fotoğraflarından anladığım kadarıyla İstanbul ve Tezhip sende bir aşk gibi sanki. İlk olarak Tezhip aşkı nereden geliyor. Kısacası bize senin tezhib hikayeni anlatır mısın?
  Evet, aslında cevaplamayı en çok sevdiğim soru bu. Ben ve tezhip. İnstagram vesilesiyle tanıştım bu sanatla. @suhedanur isminde tatlı mı tatlı bir hanımın galerisinde gördüm. Ve kendime şunu sordum "Neden tezhip gibi bir sanatla mücevher tasarımını birleştirmiyorum..?"
Hayalim oldu o günden sonra... İyi bir tasarımcı olabilecek miyim bilmiyorum ama tezhibi de pek sevdim doğrusu. Belki de yıllar sonra müzehhibe elifhanimcik olarak  karşınıza çıkarım  belli mi olur :)
İsmek'e gidiyorum bu kurs için. Oldukça yeni sayılırım aslında. Kursa başladığım ilk zamandan itibaren instagramdaki takipçilerimden tezhibe yönelik sorular alıyorum ve bu beni çok mutlu ediyor. İnsanların Tezhip sanatıyla tanışmalarına vesile olmak ne hoş bir duygu anlatamam. Hiç sıkılmadan cevaplandırıyorum bu soruları, zevkle ve neş'eyle...
4)Peki İstanbul’da en çok neyin ve ya nerenin fotoğrafını çekmekten asla sıkılmazsın? Her defasında sanki daha önce hiç çekmemiş gibi fotoğraflamaktan zevk aldığın yerler nereler? 
  İstanbul cağnım İstanbul... Şiir gibi şehir. Her yanı ayrı tarih kokuyor, ayrı bir sır barındıyor.. Kimi zaman hüzünlü, kimi zaman kahkaha atıyor.. İbrahim Sadri'nin sesinden Üstad'ın Canım İstanbul şiiri geldi aklıma... Kıymeti bilinmesi gereken en güzel nimetlerdendir İstanbul..
Soruna dönecek olursak, ne zaman bir vapur yolculuğu yapsam çoğunlukla üst katında oturur, yolculuk sırasında pek çok fotoğraf çekerim.Martılar, deniz, o müthiş mimari yapı... Hiç sıkılmadan her seferinde aynı kareler..:)
5)Son olarak da instagramda severek takip ettiğin hesaplar kimler? İnstagrama resim yüklerken dikkat ettiğin hususlar var mı? Kullandığın fotoğraf düzenleyici programları neler? 
  Sanırım takip ettiğim herkesi seviyorum, çünkü hepsi çok özel ve kendi alanlarında oldukça yetenekli insanlar. İnstgramı ilk kullandığım zamanlar tanımadığım kişileri takip etmiyordum. "Sonuçta bilmediğim birini niye gözetleyeyim" mantığı vardı bende :) Sonra sonra bu tabumu yıktım.   İnstagram'dan ilk tanıştığım kişi tam bir Bursa Hanımefendisi olan bir zamanların @bayanb 'si şimdilerin @beyzamervea'sı :) O zamanlar İnstagram'ın dm özelliği de yoktu, eski fotoğrafların altından yorumlaşarak buluşmuştuk :) ne cesaret! hala düşündükçe gülüyorum halimize :)
 Kullandığım uygulamaya gelirsek, herkesin bildiği üzere ben de Vscocam kullanıyorum.Fotoğraflarımı bir kompozisyon belirleyerek çekiyor, mümkün olduğunca her kesime hitap eden, doğru mesajlar veren fotoğraflar olmasına özen gösteriyorum.
 Bu  arada bir yere daha değinmeliyim. İnstagramda en çok merak ettiğim durumlardan biri takip ettiğim, yorumlardan konuştuğum ya da dm yoluyla bana sorular soran pek çok kişinin ses tonu:) Bunu öğrenmem zor olduğu için  insanların ses tonu hakkında hep tahminler yürütürüm :) O kadar keyif alıyorum ki bu tahminleri yaparken anlatamam :)
Çok teşekkürler, Selam ve dua ile..
 SÜPRİZZZ: şimdi gelelim asıl büyük süprizimize 21 Aralık 2014 saat 00.00’a kadar #zamanehanımefendileri hashtagiyle çektiğiniz fotoğafları instagrama kısa hikayesiyle birlikte yüklüyorsunuz. En etkileyici mi dersiniz yoksa romantik mi deseydim ya da hayalperest belki de gerçekçi olanını seçiyoruz ve kendisini SÜPRİZLERE boğuyoruz. Sevgili @elifhanimcik kendi yaptığı bir hediyeyi kazanana gönderiyor bendeniz ise kazananı fotoğrafının hikayesiyle birlikte bloguma davet ediyorum. E ama ne duruyorsunuz hadi fotoğraf makinasına :)) Konu sınırlaması yok istediğiniz konuda yazıp çekin :))

instagram.com/symakrlkn
Facebbok.com/zamanedenemeleri



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder