9 Aralık 2014 Salı

Fazla İddialı Değil Mi?

'İnsanlarda bir korku ortamı yaratıyorlar; bu pozisyonu o yarattı; çok yaratıcı biridir o' ve daha nice cümleler kuruluyor hatta belki de kuruyoruz. Peki ya sizce de yaratmak konusunda fazla iddialı değil miyiz? Bir insan ne yaratabilir? Daha doğrusu bir insan neyi yaratabilir ki?



 Geçen gün derste hoca ile sınıftaki bir kız sanki kim daha çok yaratmak kelimesini kullanacak gibi bir iddiaya girmişçesine cümleler kuruyalardı. Kız ülkede bir korku ortamı yaratıldığını söylüyor hoca başka bir yaratmalı cümleyle karşılık veriyordu. Doğrusu ne hakkında konuştuklarından çok nasıl cümleler kurdukları beni daha çok ilgilendiriyordu. İkisi de bir şeyleri yaratabileceklerine ya da birilerinin bir şey yaratabileceğine baya baya inanıyorlardı.
 Aklıma ilkokuldaki bir anım geldi. Bir gün sınıf öğretmeni azıcık yaratıcı olun gibi bir cümle kurmuş bir çocuk çıkıp yaratmanın Allah'a mahsus olduğunu hatırlatmıştı. Bilirsiniz öğretmenleri yanlış bir şeyler söylediklerini asla kabul etmezler çocuğu azarlamış bir de kendini haklı çıkartmak için çaba göstermişti. Bir sınıftaki en aptal kişinin belki de öğretmen olduğunu bir kez daha kanıtlamıştı bana kalırsa.
 Bir de şu yaratma eylemini reklamlarda kendi firmasına bahşedenler var. Anımsayamadıysanız eğer hemen örnek veriyim. Bir süt firması yeni labne peynirini tanıtayım derken ineği icat ettiğini söylüyor ama henüz o kadar genişlemiş bir toplum olmadığımızdan hemen şaka diyip peynire geri dönüyor. Bugüne kadar peynir yapanı gördümse de sütü, ineği yaratabilenini hiç görmedim tabi ki. Güzellik markasıda bir başka reklamda kremi yarattığını iddia ediyor. Kimyasal bileşenlerle uğraşanını duydum da bir Sodyum, Oksijen ya da Fosfat yaratabilenini tabi ki hiç duymadım. Kısacası üzgünüm ama siz sadece kremi üretebilirsiniz.
  Ben ilahiyat okumuyorum öyle islam konusunda da ahkam kesebilecek bir bilgiye de sahip değilim ancak her müslümanın yaratmayı insana, doğaya, ya da bir hayvana yapıştırabileceği bir eylem olmadığını da kendi inancıyla bulabileceğine inanıyorum.
  Bu konuda en doğru sözü de sorularla islamiyet sitesinden verildiğini söyleyerek yazımı noktalıyorum dilerseniz buraya tıklayarak sorunun devamını okuyabilirsiniz.
 ''Organlarının ve duygularının bile gerçek sahibi olmayan insan, nasıl kendi eliyle yaratılan eserlerin hakiki sahibi olur ve onları ben yarattım diyebilir!?..''  

UYARI: Blogumdaki resimleri ve yazıları kullanmak KESİNLİKLE yasaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder