24 Ağustos 2015 Pazartesi

Hep Aynı Klişe, Bana Düşmez Ama

 Hatırlıyor musunuz? Geçtiğimiz aylarda klişeler hakkında konuştuğumuz iki (ilki için buraya ikincisi için buraya bakabilirsiniz) yazı vardı. İşte onlara bir üçüncüsünü ekleyelim istedim ve dedim ki ‘’ Bana Düşmez Ama’’  yine de yazayım.

 İddia ediyorum hepimizin sıkça kullandığı bir kalıptır ‘’bana düşmez ama’’. Dile getirmesekte içimizden kanaat getirir ve bize düşmeyeceğini bildiğimiz halde fikrimizi mutlaka söyleriz. Peki düşmediğini bile bile neden konuşmakta ısrar ediyoruz derseniz? Bu sorunun cevabı aslında çok net. Çünkü söylemezsek patlarız, ay valla çatlarız.
 Sırf bu yüzden bir yerde yol sorunca esnaftan 3-4 kişi yardıma koşar. Çünkü hepisinin mutlaka bir fikri vardır. Mesela kabinde kıyafet deneyince yan kabindekini bekleyen hiç tanımadığınız teyze, nasıl sussun? Fikrini beyan etmezse çatlar gerçekten çatlar. O zaman söylemezse eve gidince evdekilere söyler ama illa da söyler. Tabii benim örneklerim fazlasıyla masumane ya hadi neyse!
 Meşhur bir söz vardır ‘’ama’’dan öncesini at diye. İşte aynen öyle. Zaten herkes haddi olan yerde konuşsa  bu Dünya çok daha mutlu bir yer olmaz mı? Ahir kelam olarak; Bana düşmez ama siz yine de haddiniz olmayan konularda çok konuşmayın. (kendime not)
Uyarı: blogumaki yazıları ve fotoğrafları kaynak göstermeden kullanmak kesinlikle YASAKTIR!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder